Reklamacje i zwroty
Część produktów sprzedawanych w naszym sklepie posiada gwarancję producenta.
W przypadku wykrycia wady w produkcie objętym gwarancją, zapraszamy do kontaktu pod adresem e-mail: sklep@czujnikisterowniki.pl lub telefonicznie: 58 558 49 33. Poinformujemy o dalszych krokach.
Uwaga: prosimy o zachowanie dowodu zakupu (paragon lub faktura) i oryginalnego opakowania aż do momentu zakończenia okresu gwarancyjnego - stanowią one jedyną podstawę do zgłaszania reklamacji.
Reklamacje
Do niniejszej instrukcji składania reklamacji, bezpośrednie zastosowanie mają wszelkie zapisy Regulaminu, dostępnego pod adresem: https://czujnikisterowniki.pl/pl/i/Regulamin/3
Przed odebraniem przesyłki zawsze sprawdź, czy nie uległa uszkodzeniu w transporcie. Po opłaceniu kwoty pobrania (jeżeli występuje) i pokwitowaniu odbioru paczki istnieje możliwość otwarcia paczki w obecności kuriera. W przypadku ujawnienia śladów uszkodzeń, Konsument bądź Nabywca (zgodnie z definicjami wskazanymi w Regulaminie) zobowiązany jest sporządzić protokół szkód z udziałem przewoźnika (stosowny druk posiada przewoźnik) i przesłać go do Poltraf Sp. z o.o. pod rygorem utraty roszczeń z tytułu wad towaru, które były możliwe do ujawnienia przy odbiorze. Jeżeli opakowanie posiada widoczne duże uszkodzenia zewnętrzne, zalecamy odmówienia przyjęcia przesyłki, a następnie skontaktowanie się z nami pod numerem telefonu: 58 558 49 33
Jeżeli jesteś Konsumentem a zakupiony towar okazuje się mieć wady lub jest niezgodny z opisem, prosimy o postępowanie zgodnie z poniższą procedurą reklamacyjną:
- Prześlij do nas produkt, który chcesz zareklamować, dołączając do niego pisemne oświadczenie,w którym opiszesz szczegółowe powody reklamacji produktu, formę rekompensaty, a także adres zwrotny oraz numer konta, na który zostanie dokonany zwrot pieniędzy (w zależności od podjętej przez sklep decyzji).
- W ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki poinformujemy Cię mailowo lub telefonicznie o wyniku postępowania reklamacyjnego.
- Jeżeli reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie, w ciągu 7 dni roboczych od dnia podjęcia decyzji, zrekompensujemy poniesione przez Ciebie koszty poprzez: naprawę reklamowanego produktu, przesłanie nowego egzemplarza produktu lub zwrot pieniędzy. W przypadku płatności kartą płatniczą zwrot środków zostanie wykonany na kartę.
- Jeżeli reklamacja zostanie uznana za nieuzasadnioną, przekażemy Ci szczegółowe uzasadnienie podjętej decyzji i w ciągu 14 dni roboczych odeślemy na nasz koszt reklamowany produkt.
Powyższe zasady postępowania stosuje się wyłącznie wobec Konsumenta, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami kodeksu cywilnego (ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 z późn. zm.)) dotyczącymi rękojmi oraz uprawnień Konsumenta wynikających z ustawy o prawach konsumenta (ustawa z dnia 30 maja 2014 r. (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.)).
Zgodnie z rozdziałem VI ust. 1b Regulaminu rękojmia za wady towarów zostaje wyłączona wobec Nabywców, Nabywca posiada uprawnienie z tytułu gwarancji.
Jeżeli jesteś Nabywcą (przedsiębiorcą lub osobą prowadzącą działalność gospodarczą) a zakupiony towar okazuje się mieć wady fabryczne lub jest niezgodny z opisem, prosimy o postępowanie zgodnie z zapisami rozdziałów Va i VI Regulaminu.
W razie wątpliwości, zapraszamy do kontaktu pod adresem e-mail: sklep@czujnikisterowniki.pl lub telefonicznie:58 558 49 33 . Udzielimy Ci wskazówek, jak szybko i bezproblemowo przeprowadzić reklamację.
Zwrot produktów
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, jako Konsument, w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty dostarczenia zamówionego towaru, masz prawo jego zwrotu bez podania przyczyn w ramach odstąpienia od umowy, według ogólnych zasad wynikających z przepisów dotyczących zawierania umów na odległość. Dotyczy to wyłącznie sprzedaży konsumenckiej, a więc stosuje się tylko do sprzedaży osobie fizycznej, która dokonuje zakupu w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą. Procedura odstąpienia od umowy przez Konsumenta oraz zwrotu towary została opisana w Regulaminie w rozdziale Vb.
Jeżeli jesteś Nabywcą (przedsiębiorcą lub osobą prowadzącą działalność gospodarczą) i chcesz dokonać zwrotu lub towar jest niezgodny z opisem, prosimy o postępowanie zgodnie z zapisami rozdziału Va oraz VI Regulaminu.
Zwracany produkt nie może nosić śladów używania - każdy element musi być kompletny i fabrycznie zapakowany, towar dostarczony w oryginalnym opakowaniu w stanie niezmienionym. W przypadku niespełnienia tego warunku, produkt nie zostanie przyjęty.
Poltraf Sp. z o.o. nie przyjmuje przesyłek wysłanych za pobraniem oraz wysłanych na koszt odbiorcy. Koszty przesyłki zwracanego towaru zostały opisane w Regulaminie.
Możliwość zwrotu zgodnie z przepisami zawierania umów na odległość dotyczy jedynie produktów typowych, nie posiadających cech indywidualnych (wyprodukowanych lub sprowadzonych z uwzględnieniem szczególnych cech wymaganych przez nabywcę).
Jeżeli chcesz dokonać zwrotu produktu jako Konsument:
Zgodnie z rozdziałem Vb, ust. 11-13 Regulaminu, aby dokonać zwrotu należy:
- Złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu, bądź za pośrednictwem strony internetowej sklepu czujnikisterowniki.pl.
- Konsument odsyła zakupiony produkt w nieuszkodzonym stanie i w oryginalnym opakowaniu wraz z całą jego zawartością.
- Konsument dołącza do przesyłki oryginał dowodu zakupu (paragon lub imienna faktura VAT) oraz pisemne oświadczenie, w którym zawiera chęć zwrotu produktu (oświadczenie może zostać złożone na formularzu, stanowiącym załącznik nr 1 do regulaminu), a także numer konta, na które zostanie przekazany zwrot pieniędzy, chyba że oświadczenie zostało złożone wcześniej Poltraf sp. z o.o. w formie elektronicznej. W takim przypadku Konsument dołącza do przesyłki otrzymane potwierdzenie złożenia oświadczenia.
- W ciągu 3 dni roboczych od otrzymania przesyłki, Poltraf Sp. z o.o. sprawdza stan przekazanego produktu (czy nie nosi śladów użytkowania, czy nie został uszkodzony lub zniszczony, czy znajduje się w oryginalnym opakowaniu z całą jego zawartością) oraz przesyła Konsumentowi, na trwałym nośniku, potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Jeżeli Poltraf Sp. z o.o. nie odnotuje przeciwwskazań, Konsument zostanie poinformowany o pozytywnym rozpatrzeniu zwrotu produktu.
- W ciągu 7 dni zostanie dokonany zwrot pieniędzy na podany przez Konsumenta numer rachunku bankowego.
Jeżeli zwrot produktu zostanie odrzucony (ze względu na uszkodzenie produktu lub oznaki użytkowania), Poltraf Sp. z o.o. przekazuje informację o nieprzyjęciu zwrotu produktu. W ciągu 7 dni roboczych na wskazany adres zwrotny Poltraf Sp. z o.o. odsyła produkt, pokrywając koszt przesyłki. Brak oryginału dowodu zakupu skutkuje odrzuceniem zwrotu.
Całość procedury odstąpienia od umowy przez Konsumenta oraz zwrotu towary została opisana w Regulaminie w rozdziale Vb.
Jeżeli chcesz dokonać zwrotu produktu jako Nabywca:
Zgodnie z rozdziałem Va, ust. 1,2,6 Regulaminu, aby dokonać zwrotu:
- Nabywcy przysługuje prawo do zwrotu zakupionego towaru w przypadkach gdy Poltraf Sp. z o.o. wyrazi pisemną zgodę na taki zwrot lub wynika to z indywidualnych pisemnych ustaleń dokonanych przed zakupem między Nabywcą a Poltraf Sp. z o.o..
- W celu zwrócenia się do Poltraf Sp. z o.o. o wyrażenie zgody na zwrot towaru Nabywca w terminie 3 tygodni od daty odbioru towaru wypełnia i przesyła formularz zwrotu towarów, który można pobrać ze strony www.poltraf.com lub otrzymać mailem albo pocztą. Poltraf Sp. z o.o. może odmówić zgody na zwrot towaru, jak również może uzależnić udzielenie zgody na zwrot towaru od zapłaty kosztów manipulacyjnych, o których Nabywca zostanie poinformowany. Zwrot towaru dotyczy tylko standardowych produktów, które nie były zamawiane na specjalne zamówienie klienta ( z uwzględnieniem cech szczególnych).
- W przypadku wykonania zwrotu towaru na podstawie skutecznej zgody Poltraf Sp. z o.o., umowę sprzedaży traktuje się jako rozwiązaną, a Nabywcy w ciągu 14 dni od dnia otrzymania towaru przysługuje zwrot ceny sprzedaży, po potrąceniu kosztów zwrotu.
Całość procedury zwrotu towaru przez Nabywcę została opisana w Regulaminie w rozdziale Va.
Całość procedury reklamacyjnej przy gwarancji została opisana w Regulaminie w rozdziale VI.